Düşünüyorum Öyleyse Var mıyım?

Madem ki senin ölümün bir kere vaki olacaktır..
Bir kere ölüver vesselam! bu ne miskinliktir
Biraz kandan ve pislikten ve biraz damar ve deriden ibaretsin
Farzet ki bütün bu murdarlıklar hiç yokmuş
Bu ne gam yemek ve kaygulanmaktır.
Ömer Hayyam

Düşünüyorum Öyleyse Var mıyım?

Bugün kendime eğildim
ve kendimi düşündüm;
Kimim ben ve neyim?
İşin içinden çıkamadım,
kendimi evirip çevirdim
ve karşıma geçip baktım,
kimim ben ya huuu kim?..

Anlayamadım ne, neden, niçin?
Uzandım göğe sereserpe yattım
ve döndürdüm bir topaç gibi kendimi,
her boyuttan baktım,
bu kim ya huuuu kim?
Ve fırlatıp attım uzaya, sonra da yerin dibine soktum;
bak her zerrem yine ben ya huuuuu..

Kendimden korkuyorum,
kendimin gücünden korkuyorum,
kendimden kaçmak istiyorum..

Peki ben kimim ya huu?
Aradığım ne benim?
Ya da düşündüğüm nedir?
Madem ki ben varım….
Düşünerek bulduğum;
neden “hiç birşey” olduğum?
Eğer hiçbir şeysem nasıl düşünürüm?
Düşünüyorsam ben var mıyım be ya huu?
Ya da bulduğum hiç varolmadığımsa,
bunu düşünen kim be ya huuu?

İçimdeki bu muazzam güç,
beni korkutup duran,
kullanılmayı bekleyen,
kapısı mühürlü olan
o güç, peki kim be ya huuu?

Yumurtanın içi dolu tavuk,
ah o yumurta canlı ve yamuk,
karanlığın içinde ışık ve umut,
benim yediğim de yumurta ve umut..
Söyle, hala yumurtanın içindeyim..
Ben mi yumurtayım yumurta mı ben, be yahuuu?

Yumurta tek, damlalar sonsuz nokta,
her biri sağa ve sola dönmekte..
Söyle hangi yöne dönen kazanır be yahuu?
Ya da söyleme, biliyorum ki işe yaramaz..
Onların haberi yok ki varlıktan be ya huu,
sadece döner aşk ile onlar, sadece sema ederler noktalar..
Uzanıp dokunamazsın kendine,
kendine neden bu kadar uzaksın be yahuuuu?
Sen her şeysin herşey sende,
peki neden başkasına bakıyorum hala ben yahuu?

İçime dönüyorum,
ne çok ses var içimde,
hepsi bir telden benim, ben diyor be yahuu..
Sessizliğimde ses veren kim, o sessiz ses kim be yahuu?
Dokunmak istediğim ama dokunamadığım,
ruhum aşkım nerdesin be ya huuuuu?

Kendimden kaçıyorum,
kendimden korkuyorum….
Gidecek başka bir yerim mi var be ya huuuu?
Sığınıyorum yine sana,
geldiğim yere dönüyorum..
En sevdiğim yer
semadaki derya imiş,
her şeylerden kaçtığım da
titreyen ve ürperen hislerle -gözyaşlarıyla döndüğüm
sıla-i rahim, yuvam dairem-hiçliğimmiş..
Ne bellliyim orada ne de kimse bilir beni..
Ahh ahhhhh dön, dön, dönnn
aşk ile dönn, ne huzur dönn, dönnn dur.
Zerrelerin arasına dal ve sadece dönnn..
………
Sen perdesin yırtmak istediğin perde kim be yahuu?
Kapat perdeleri seyr olsun,
yırttığında perdeni sema mı kalır be yahuuu?

Nur Cihan
http://yorumsuzblog.adrese.com
nuralem7@hotmail.com

4 Responses to “Düşünüyorum Öyleyse Var mıyım?”


  1. 1 sıfır 28 Mayıs 2008, 5:36

    Ya hu sevdiklerine binbir çeşit lutfunla evrensel şarkıları terennüm ettirirken, fırtanada yolunu kaybetmiş yolculara sen merhamet et, yoluna kabul et… Amiin

  2. 2 veysel 28 Mayıs 2008, 7:50

    Özlemek nasıl bi duygudur? anlatabilmenin kaç türlü yolu vardır? her an düşündüğünle birlikteliğini yaşarsın. düşündükçe sen uzaklaşır, ardın sıra koşarsın umutla, uzatırsın ellerini tutabilmek için dalına ama nafile, ne dalı var tutacak yakınlarında ne de yakalayabileceğin bi yanı var. varlığının farkındalığındasın, görüyorsun, hissediyorsun AMA TUTAMIYOR dokunamıyorsun. o bembeyaz bi gelin olmuş süzülmüştür semada ama ardı masmavi, öylesine işlenmiş ki ikisi (ikisimi? ne ikisi?) onlar biri bir eden iki anlam sanki! özlemek nasıldır kim bilir? sizleri özlemek? sizlerin varlığından haberi olup ta varamamak? çalışmak kazandırıyor birşeyler ama ya kaybekmekte olduğumuz birlikteliklerimiz? tamamlanır dilerim en kısa zamanda hepimiz bi iznihi BİRR olduğumuzda. doya doya konuşuruz bunları.

  3. 3 kg 28 Mayıs 2008, 10:57

    “Okyanus” ısınır havayı döndürür ve “hortum” oluşturur. Ve ardından fırtınalar koparır. Değerli Nur Cihan ‘ın yazısının oluşturduğu “hortum” bizim köyden geçerken bizim derme çatma kulübeden de biraz toz kaldırdı… Oluşturduğunuz güzel hava için selamlar ve saygılar.

    Annesi olmayan
    babası olmayan
    eşi olmayan
    çocuğu olmayan
    dostu olmayan
    düşmanı olmayan

    zamanı olmayan
    mekânı olmayan
    ne yapar?

    Yapacağı tek şey
    kendisinde olmayan şeylerden
    sonsuz sayıda sanemler yapar…

    ruhsuz
    cansız
    renksiz
    akılsız
    bilinçsiz
    sevgisiz
    korkusuz
    zamansız
    mekansız
    sağır
    dilsiz
    kör
    ve
    isimsiz… sanemler.

    Sonra çağırır onları isimleriyle
    ama onlar… duymazlar, görmezler, bilmezler ve ses vermezler.

    “bana dönün” der
    ama onlar dönemezler

    “kim olursanız olun yine gelin” der
    ama onlar gelmezler

    ve ümit
    ve bekleyiş biter
    duymayanda duyan
    görmeyende gören
    dönmeyende dönen
    gelmeyende gelen… olur.

    Ve hatta düşünmeyende düşünen olur
    “düşünüyorum o halde var mıyım?” der
    ama varlık ve yokluk oyunundan da sıkılır ve yine “yalnızlığına” döner .

    En güzeli
    düşünmemek …
    var mıyım ?
    yok muyum ?… diye sormamak
    cevabı olmayan bu soruyu.

    ve
    “düşünmemek için”
    bir kez içince bir daha ayıltmayacak olan şarabı
    Hayyam ile birlikte aramak.

  4. 4 ruhum latife 31 Mayıs 2008, 1:35

    Selamlar..
    Nazik yorumlarınız için teşekkür etmek istedim..

    Ve kg için:
    Yazdığınız şiir beni çok etkiledi. Onu daha ilk başından Arabi hocanın bana cevabı olarak hissederek okudum.. Hatta dün gece tasavvuf dersimizde sesli okuduk. Sevdiğim 2 kişi bana düşünme demişti.. Şimdi sevdiğim Arabi hoca da düşünme, dedi ve üçlemem oldu…
    Demek ki artık düşünmeden yazmalıyız…:)

    Bu arada güvenlik kodu “tevhid”miş yani demek ki bir olmayı başarırsan onlar senin yerine düşünürler sen elbise ol yeter…
    Belki bir gün başaranlardan olabilmek ümidi ile
    sevgiler


Comments are currently closed.



Yorumsuz Blog (Arşiv II) burada…

Yorumsuz Blog (Arşiv III) burada.

SON YORUMLAR

Sevgiye dair hakkında sed191
İslami Foton Kuşağı hakkında sed191
Mevlana’nın dilinden Hz.… hakkında Hasan boyraz
» The Secret’in sırrı aç… hakkında elif
Özümle Konuşmalar hakkında doğan
İslami Foton Kuşağı hakkında necmi
» Önemli Bir Uyarı !.. hakkında Tevhidi
» Simurg’u Ararken hakkında ahmet
İslami Foton Kuşağı hakkında Filminsonkaresi
İslami Foton Kuşağı hakkında marduk_fotonkuşağı
Devrin Alimleri, Eski Zaman Ka… hakkında mehmet akıf
Beyin Fırtınası (27) hakkında barış
İslami Foton Kuşağı hakkında Ayşe
» Simurg’u Ararken hakkında Çağrı Dörter
» Harika Sözler (1) hakkında deniz

ABONE OL!

E-postanızı girin; Yazıları önce siz okuyun!

ARŞİV

Yorumsuz Blog’un izlendiği ülkeler:

Araçlar


