» Dua !

dua.jpgAllah’ım bizler çok günahkarız, bizi affeyle! En büyük günahımız Ahad ve Samed olduğunu bildiğimiz halde, bile bile nefsimizle yaşamaya devam etmemiz ve bu ortak koşmamızdan ise en ufak bir utanç ve pişmanlık duymamamız. Papağan gibi bize öğretilenleri tekrar ve taklit ederken, dildeki zikrin kalbe inmediğini “gördüğümüz halde” eli kolu bağlı oturduğumuz ve bu kadar hata ve günah içinde kendi halimize ağlayacağımıza, aslında en az bizim kadar çaresiz olan yokları kınamaya nasıl yüzümüz tuttuğu da başka ayıbımız.

Tencere dibin kara,
Seninki benden kara..

dua2.jpgAllah’ım her gün binlerce kez Senden ve Senin yanısıra edindiğim “ben”den ve buna bağlı değerlendirmelerimden çok utanıyorum. Fakat buna rağmen gaflete düştüğüm pek çok an için neden tarafından cezalandırılmadığımı da merak ediyorum, bazen Senden ve beni cezalandırmandan gerçekten çok korkuyorum.

Bu en büyük günah kökenine (Allah yanı sıra “bir ben” yanılgım) dayalı pek çok yanlış içinde adeta boğazıma dek batmışken, neden bana merhametinle yöneldiğini, çoğu kez aklıma gelip tevbe bile etmediğim halde sürekli affettiğini, kahhar, cebbar, muntakim, muktedir olup, her şeye kadir olduğun halde Sana rağmenben” dediğim için beni mahvetmediğini, celalinden çok cemalinle tecelli ettiğini, rızkımı kesmediğini, ömrümü tüketmediğini, sevdiklerimi bana bağışladığını, dert ve belalara düçar etmediğini, felaket ve afetlerle başıma taş yağdırmadığını anlayamıyorum, ama aklıma geldikçe engin lütfun, affın ve merhametin için secdelerde şükrediyorum. Şanın ne yüce Rabbim! Sen merhametlilerin en merhametlisisin. Ne olur Rabbim beni affeyle, bizi affeyle..!

dua3.jpgBizlere acı, hatalarımızı yaratılmışlığımıza, acizliğimize ve eksikliğimize ver. Mükemmel olan Sensin, bizler sadece Senin kullarınız! Dilersen dilediğini yaparsın, affetmek veya affetmemek Senin takdirin. Ancak merhametinin gazabını geçtiği de Senin hükmün. Bu hükme sığınıp, Senden bağışlanma dileriz. Bütün kainatı aydınlatan nuruna sığınırız biricik rabbimiz. (Yorumun orijinali bu yazıda dır. Yorumsuz Blog)

Yorumcu
www.yorumsuzblog.net.tc

6 Responses to “» Dua !”


  1. 1 Halim KÖK 3 Temmuz 2007, 1:07

    Yürekten bir “AMİN” den başka ne denebilir ki bu duaya..
    Dilinize, yüreğinize sağlık… aynı hisleri duyan yürekler adına
    bir kere daha amin diyorum.
    Saygılarımla.

  2. 2 kutaysevgi 4 Temmuz 2007, 12:21

    Amin.

  3. 3 selcan 4 Temmuz 2007, 6:21

    ALLAH’IN SELAMI VE MAĞFİRETİ ÜZERİNİZDEN EKSİK OLMASIN İNŞALLAH.

    Günahsız ağızlardan yapılan duaları kabul eden güzel Allah’ım, bizim için de yaptığınız bu dua için sizden RAZI OLSUN!!!!!!!!!!

  4. 4 Ayşe 5 Temmuz 2007, 12:02

    Ben bu duaya amiin demem de ne derim ki başka.
    Elimden ne gelir ki amin demekten başka.
    Yapabileceğim ne var ki, herşeyi O’ndan beklemekten başka?
    Allahım ne olur affet bizleri ne oluur, bizler layık olamıyoruz Sana!!
    Amiin..

  5. 5 B.B. 7 Temmuz 2007, 12:11

    Yorumcu bu yorumunu gerçekten iyi niyetle yazmış. Ancak bazı noksanlıklar göze çarpıyor. Zaman içinde bunları fark edip daha iyi bir hale gelecektir.. Başarılar diliyorum..

  6. 6 ahiretlik 7 Temmuz 2007, 9:20

    Yorumcu durduk yerde böyle bir duayı buraya neden yazsın? Aşka mı geldi acaba?

    Zannetmem!..?

    Dua hangi yazı veya yorumun altına yazılmış, neden yazılmış, neden bir yorum değil de bir dua yazılmış?

    Bazen çok sıradan gibi görünen şeyler sıradan olmayabilir. Göz önünde açık olan görünmeyebilir. Herhangi bir konunun üst boyuttan ele alınarak yazılması demek, herkesin anlaması, duyumsaması ve özümlemesi anlamına gelmez. Bazen çok basit gibi görünen bir anlatımın yarattığı etki, çok karmaşık ve yüksek alanlardan gelen bilgiden daha kuvvetli olabilir. İnsanların çoğunluğu üst bilinç seviyesinde mi acaba? Genele hitap herkesin anlayışınca olması daha yararlı olur kanımca..

    O halde yapılması gereken, zuhuratın yarattığı etkiyi gözlemleyip, eğer yararlı bir tepkime oluşmuşsa pişmiş aşa soğuk su katmamak gerekir.

    Eğer biri bana: “Bu dua yorumcunun şahsının duası mı, genele yazılmış bir dua mı?” şeklinde bir soru sorsaydı, cevabım: “Eğer kendi duası olsaydı sessizce Rabbine ederdi, buraya niye yazsın?” olurdu.


Comments are currently closed.



Yorumsuz Blog (Arşiv II) burada…

Yorumsuz Blog (Arşiv III) burada.

SON YORUMLAR

Sevgiye dair hakkında sed191
İslami Foton Kuşağı hakkında sed191
Mevlana’nın dilinden Hz.… hakkında Hasan boyraz
» The Secret’in sırrı aç… hakkında elif
Özümle Konuşmalar hakkında doğan
İslami Foton Kuşağı hakkında necmi
» Önemli Bir Uyarı !.. hakkında Tevhidi
» Simurg’u Ararken hakkında ahmet
İslami Foton Kuşağı hakkında Filminsonkaresi
İslami Foton Kuşağı hakkında marduk_fotonkuşağı
Devrin Alimleri, Eski Zaman Ka… hakkında mehmet akıf
Beyin Fırtınası (27) hakkında barış
İslami Foton Kuşağı hakkında Ayşe
» Simurg’u Ararken hakkında Çağrı Dörter
» Harika Sözler (1) hakkında deniz

ABONE OL!

E-postanızı girin; Yazıları önce siz okuyun!

ARŞİV

Yorumsuz Blog’un izlendiği ülkeler:

Araçlar


