» İyiler-Kötüler(!)

gunun-yorumu-yorumsuzblog.jpgÖncelikle şu kısa hikaye, size anlatmak istediklerimizi daha rahat ifade etmemizi sağlayacaktır. Lütfen okuyalım…

VAİZİN DUASI

Vaizin biri ne zaman kürsüye çıksa yol kesen haydutlar için dua etmeye başlardı.
Ellerini açar; “Ya Rabbi, kötülere, bozgunculuk çıkaranlara, haydutlara merhamet et.
İyilik sahipleriyle alay edenlere, tüm kafir gönüllülere, manastırda bulunanlara acı!” derdi…

İyiler ve hayır sahibi insanlar için dua etmez, sadece kötü insanlara hayır duada bulunurdu.

Bir gün ona: “Duyulmuş, görülmüş şey değil, ne garip dualar ediyorsun! Sapkınlara hayır duada bulunmak hiç yakışır mı senin gibi adama?” diye sordular.

Vaiz: “Bunlar bana çok iyilik yaptı. Bu nedenle onlar için dua ediyorum.
Bunlar bana o kadar kötülükte bulundular, zulüm ettiler ve sıkıntı çektirdiler ki, beni kötü yola düşmekten kurtarıp iyiliklere yönelttiler.
Ne zaman dünyaya yönelsem, onlardan kötek yedim, zarar gördüm.
Ben onlardan gördüğüm zarar ziyan sebebiyle yine Allah’a sığındım. Bu yırtıcı kurtlar beni doğru yola getirdi.
Benim iyi ve olgun kul olmamı sağladıkları için onlara hayır duada bulunmak bana farz oldu!”
diye cevap verdi.(…)

Mevlana, Mesnevisinin bir yerinde yukarıdaki hikayeyi anlatarak bize.. ama anlamak isteyenlerimize(!);

Aslında düşmanın ve sana kötülük yapan kişiler, senin için hastalıkları iyileştiren bir ilaç, sihirli bir iksir gibidir. Onların yaptıklarından ders alırsan iyileşir, düzelir ve huzur bulursun” demektedir.
* * * * * *

Değerli Okurlar,

Tevhid anlayışı, her insanın varlık bünyesinde bir işe yaradığı kabülünü gerektirir.
Aynen bunun gibi, her düşünce ya da sözlü/yazılı yorum, evrende ve oluşta bir anlam ifade eder.
Her birimin veya düşüncenin, fıtrat gereği yerleştirildiği kutup aydınlık veya karanlık olabilir. Ama bunların işlevlerinin bir işe yaramadığı anlamına gelmez.
İffetli insan kadar, “Fahiş olan”ın da bu dünyamızda yeri ve anlamı vardır.

Şayet iyi düşünürlerse, İffete değer veren de bu gerçeği kabul eder.
İyi tahkik ederse bilir ve bulur ki; eğer “Fahiş olan” olmasaydı, kendi iffetinin anlamının değeri ne olacaktı?

Bu, düşünceler, yorumlar(!), yazılanlar için de böyledir. İblis’siz Adem, Firavun’suz Musa, Ebu Cehil’siz Muhammed ne anlam taşır? Her aydınlık geceye, her yüce iğretiye muhtaçdır.
Baki olanın iğretiyi, tek olanın çokluğu zuhura getirmesi de bu gerçeğe delil değil mi?.

Bir değerlinin dediği gibi;
Oluş kıvılcımını çıkarmak için iki şeyi birbirine sürtmek gerekiyor. Sürtülen şeylerin hangisinin “iyi ve makbul” olduğunu tartışmak, temelde bir mana ifade etmez.”

Değerli Okurlar,

Yaratış bir dengedir. Bu dengede tüm zıtlar (iniş-çıkış, karanlık-ışık, düşme-kalkma, yapma-bozma vs.) TEK’in ve TEKLİĞİN eli ayağı gibidir. El-ayak bir insanı iki yapmaz ki?

Bir Yorumsuz “Oku”r-Yazar’ın (Ahyar) bir yorumunda dediği gibi:
Ayrıca olayların arka-üst planı göründüğü gibi olmayabilir. Dünya planında görünen her nedenin bir üst boyutta bilmediğimiz bir başka kapsamlı nedeni vardır. O kapsamlı ve geniş açılı üst neden, alt boyutta tanımlayabileceğimiz mana suretlerine bürünüp de zuhur eder. Fakat bizler dünya planında zuhur eden o mana suretlerinin tamamına vakıf olamadığımız için algılayabildiğimiz ve şahit olduğumuz belli kareleri değerlendirmeye kalkışırız. Oysa hiç bir zaman parçadan bütüne varılmaz, ancak bütünü bilen parçaları hakkıyla değerlendirebilir. O nedenle genellikle bu türden yargılamalarımız bizi yanıltır. Eğer hiyerarşik olarak üst plandaki kapsamlı nedene vakıf olamıyorsak,
-hikmetini sadece Allah bilir, bize de O’nun takdirine razı olmak düşer
-”

Nefsimize ağır gelen yazılanları, yorum ve eleştirileri, “haddini aşmış” “bir saldırı halini almış” nitelemeleri ile tanımlamak ne kadar doğrudur. Bunu vicdanımıza bırakıyoruz.

Ayrıca bu konunun ucundan-kıyısından tuttuğumuza ve yazdıklarımızın eksik-henüz tamamlanmamış olduğuna da inanıyoruz.

Saygı ve sevgilerimizle.

www.yorumsuzblog.net.tc

4 Responses to “» İyiler-Kötüler(!)”


  1. 1 zahid.zenderun 2 Temmuz 2007, 1:02

    Her şey; inanın her şey insanın iyiliği ve yararı için.
    Bu alemde ne zıtlık var, ne kaos ne de karanlık.. Sadece bir birini açan oluşumlar ve insana sonsuz bir inanış, onu sevgiyle koruyuş var.

    İnsandan tek istenen sır olarak adlandırılan; gönül ve kafa gözünün birlikteliğiyle hissedilebilen gizemleri çözmeye istekli OLması..
    RIZA gösterip o albenili nefsini aradan kaldırıp yer kürenin ağır çekim gücünden istek ve sevginin oluşturduğu güç ile kurtulması.

    Fark eden olması ve hiç bir şey bilmese dahi, gönlünün rehberliğinde sürekli takipte olması..

    ALLAH herkese UYANIŞ KAPILARInın her daim açık olmasını nasip etsin.

  2. 2 MERTyigit 2 Temmuz 2007, 1:52

    “Yorumsuz Duyurular” adı altında “yorum yapan duyurular” görmek artık biraz rahatsız edici olmaya başladı bana göre…

    Siz de farkında mısınız bu ironinin?

    Bırakın suyun akışına kendinizi? Tek kare resim çekilmiş, herşey yerli yerinde seyredene göre, tepkisiz kalmak belki de en güzeli….

    Bakalım Mevlam n’eyler?
    N’eylerse güzel eyler.

    Şahsım adına artık bu tür yorumsuz duyuruları okumak istemiyorum, tarafsızlık ismini lekelediğini düşünüyorum..

    Artık yeni açılımlar zamanı.

    Gönülden destekleyenlerden olabilmek ancak bu şartlarla. Yoksa devamlılık varsa, külliyen terketme zamanıdır! derim kendimce…

    Selam ve dualarımla.

  3. 3 Yorumcu 3 Temmuz 2007, 7:16

    Allah’ım bizler çok günahkarız, bizi affeyle! En büyük günahımız Ahad ve Samed olduğunu bildiğimiz halde, bile bile nefsimizle yaşamaya devam etmemiz ve bu ortak koşmamızdan ise en ufak bir utanç ve pişmanlık duymamamız.

    Papağan gibi bize öğretilenleri tekrar ve taklit ederken,
    dildeki zikrin kalbe inmediğinigördüğümüz halde” eli kolu bağlı oturduğumuz ve
    bu kadar hata ve günah içinde kendi halimize ağlayacağımıza,
    aslında en az bizim kadar çaresiz olan yokları kınamaya nasıl yüzümüz tuttuğu da başka ayıbımız.

    Tencere dibin kara,
    Seninki benden kara..

    Allah’ım her gün binlerce kez Senden ve Senin yanısıra edindiğim “ben“den ve buna bağlı değerlendirmelerimden çok utanıyorum. Fakat buna rağmen gaflete düştüğüm pek çok an için neden tarafından cezalandırılmadığımı da merak ediyorum, bazen Senden ve beni cezalandırmandan gerçekten çok korkuyorum.

    Bu en büyük günah kökenine (Allah yanı sırabir ben” yanılgım) dayalı pek çok yanlış içinde adeta boğazıma dek batmışken, neden bana merhametinle yöneldiğini, çoğu kez aklıma gelip tevbe bile etmediğim halde sürekli affettiğini, kahhar, cebbar, muntakim, muktedir olup, her şeye kadir olduğun halde Sana rağmenben” dediğim için beni mahvetmediğini, celalinden çok cemalinle tecelli ettiğini, rızkımı kesmediğini, ömrümü tüketmediğini, sevdiklerimi bana bağışladığını, dert ve belalara düçar etmediğini, felaket ve afetlerle başıma taş yağdırmadığını anlayamıyorum, ama aklıma geldikçe engin lutfun, affın ve merhametin için secdelerde şükrediyorum.

    Şanın ne yüce Rabbim! Sen merhametlilerin en merhametlisisin. Ne olur Rabbim beni affeyle, bizi affeyle..! Bizlere acı, hatalarımızı yaratılmışlığımıza, acizliğimize ve eksikliğimize ver. Mükemmel olan Sensin, bizler sadece Senin kullarınız! Dilersen dilediğini yaparsın, affetmek veya affetmemek Senin takdirin. Ancak merhametinin gazabını geçtiği de Senin hükmün. Bu hükme sığınıp, Senden bağışlanma dileriz. Bütün kainatı aydınlatan nuruna sığınırız biricik rabbimiz.

  4. 4 Ahyar 3 Temmuz 2007, 11:25

    Ömrümde bir kere böyle samimi bir yakarış nasip olsa, bu bana kâfi gelirdi.
    Amma ve lakin böylesi her kişiye değil, er kişiye nasiptir.

    NUR OL İNŞALLAH!


Comments are currently closed.



Yorumsuz Blog (Arşiv II) burada…

Yorumsuz Blog (Arşiv III) burada.

SON YORUMLAR

Sevgiye dair hakkında sed191
İslami Foton Kuşağı hakkında sed191
Mevlana’nın dilinden Hz.… hakkında Hasan boyraz
» The Secret’in sırrı aç… hakkında elif
Özümle Konuşmalar hakkında doğan
İslami Foton Kuşağı hakkında necmi
» Önemli Bir Uyarı !.. hakkında Tevhidi
» Simurg’u Ararken hakkında ahmet
İslami Foton Kuşağı hakkında Filminsonkaresi
İslami Foton Kuşağı hakkında marduk_fotonkuşağı
Devrin Alimleri, Eski Zaman Ka… hakkında mehmet akıf
Beyin Fırtınası (27) hakkında barış
İslami Foton Kuşağı hakkında Ayşe
» Simurg’u Ararken hakkında Çağrı Dörter
» Harika Sözler (1) hakkında deniz

ABONE OL!

E-postanızı girin; Yazıları önce siz okuyun!

ARŞİV

Yorumsuz Blog’un izlendiği ülkeler:

Araçlar


