» Çocuklarımızı sihirle zehirleyenler!

Çocuklar sihirli dizilerde yaşananları gerçek zannediyor. Bu diziler hayal dünyasında yaşayan çocuklar yetiştiriyor. ‘Yaratıcı’ imajı da bu dizilerde yanlış sunuluyor” diyen Nevzat Tarhan, ekranlarda pıtrak tohumu gibi çoğalan dizilere karşı anne babaları bakın nasıl uyarıyor….

Prof. Dr. Nevzat Tarhan, çocukların 7-8 yaşına kadar gerçeklik duygusunun gelişmediğini belirtiyor. Bu nedenle çocuklar sihirli dizilerde yaşananları gerçek zannediyor. Diziler ayrıca hayal dünyasında yaşayan çocuklar yetiştiriyor.

Psikiyatrist Prof. Dr. Nevzat Tarhan, sihir unsuru içeren dizileri izlerken, anne, babaların çocuklarına yanlışı ve doğruyu anlatması gerektiğini söyledi.

7-8 yaşına kadar çocukların gerçeklik duygusunun gelişmediğini, sanalla gerçek arasındaki farkları ayırt edemediğini ifade eden Tarhan, özellikle 0-6 yaş arası çocukların bu dizilerdeki sihirleri gerçek gibi algılayabileceklerini belirtti.

Çocuklarla ebeveynlerin, dizilerden ne anladıklarını ve aslında ne anlatılmak istendiğini konuşmaları gerektiğini vurgulayan Tarhan, “Çocuk, bir şey izlerken kafasında kavramlar oluşur. Bu tür dizileri izlerken de anne, babalar çocuklarına yanlışı ve doğruyu anlatmalı. Yani bu yaşlarda çocuklara ‘gerçek algılamaöğretilmeli.” diye konuştu.

Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Öğretim Üyesi Doç. Dr. Öznur Özdoğan da sihir unsuru içeren dizilerin, eylem gücü olmayan, gerçeklikten uzak, hayal dünyasında yaşayan çocuklar yetiştirdiğini söyledi.

Sihir unsuru içeren dizilerin çocukların eylem yapma güçlerini elinden aldığını ifade eden Özdoğan, ‘izletilmemesi gerekir‘ diyerek şunları söyledi: “Bu tür diziler, çocukların hayal dünyalarını etkileyerek, onların dünyayı bu dizilerdeki gibi sihirli algılamalarına neden oluyor. Çocukları, her şeyin hemen olacağına inandırıyor. Sonra sabırsız, aceleci bir toplum ortaya çıkıyor.

Ayrıca, bu diziler gerçeklikten uzak bir dünya sunduğu için çocukları eylemsizliğe de yönlendiriyor ve onların zihinlerinde gerçek olmayan bir hayal dünyası meydana getiriyor.”

Bu tür dizilerin, çocukların zihinlerindeki “Allah” kavramını da yanlış oluşturduğunu belirten Özdoğan, “Çocukların zekâları somut zekâlardır, soyutlukları algılayamazlar. Bu dizilerle çocuklar, bilimsel olarak “Tanrı tasavvuru” diye adlandırılan ‘Yaratıcıimajını da yanlış anlıyorlar. Çocuklar, Allah’ın, insanları sihir yaparak yarattığını düşünmeye başlıyor.” dedi.

Dizilerin özellikle çocukların izleyebileceği saatlerde yayınlandığını belirten Özdoğan, şunları kaydetti: “Bu dizilerin kalkması konusunda belki bireylerin yetkileri yok. Fakat herkesin, bu dizileri çevresine, yakınlarına, çocuklarına izletmeme gibi bir gücü var.”

iyibilgi.com

2 Responses to “» Çocuklarımızı sihirle zehirleyenler!”


  1. 1 Hasan BELEK 1 Mayıs 2007, 5:51

    Merhaba,
    Evet katılıyorum ve yazıyı yazan ve yayınlara,destek verenlere teşekkürler.Gerçi çocuğun kaderinde,tanrıdan kurtulup Allah’ı bulmak varsa bulur ama, geç olabilir, geç kalır.(pozatif melekeler zorlanıyor ozaman,kanatimce.)Evet çocuklar emanettir,emanete hıyanet olmaz.Sevgilerimle…

  2. 2 Pınar Toprak 2 Mayıs 2007, 11:37

    Selam benim 4 yaşında bir kızım var [ALLAHIN VARLIĞINA EMANET BÜTÜN ÇOCUKLAR]
    1-2 Hafta önce bana bir soru sordu.

    Arada sırada anne;”Allah bizi görüyormu? Her istediğimiz olur mu?” gibilerinden sorularla bana geliyordu.

    Bir gün “Allah ben ne istersem bana verir mi?” dedi. Ben de gayriihtiyari evet dedim ve bana söylediği karşısında dehşete düştüm.
    “O zaman istiyorum Allah tan; bana kanat versin” dedi ve ağzım açık kaldı ve çok panikledim ve o dizilerin bizim imanımıza ve inançlarımıza ne kadar ters olduğunu ki, bu çok basit ve çocukları çok eğlendiriyormuş gibi onları zehirlediğini fark ettim.

    Buradan yapımcılara sesleniyorum LÜTFEN ELİNİZİ VİCDANINIZA KOYUN!!!!!!!!!
    SAYGILARIMLA


Comments are currently closed.



Yorumsuz Blog (Arşiv II) burada…

Yorumsuz Blog (Arşiv III) burada.

SON YORUMLAR

Sevgiye dair hakkında sed191
İslami Foton Kuşağı hakkında sed191
Mevlana’nın dilinden Hz.… hakkında Hasan boyraz
» The Secret’in sırrı aç… hakkında elif
Özümle Konuşmalar hakkında doğan
İslami Foton Kuşağı hakkında necmi
» Önemli Bir Uyarı !.. hakkında Tevhidi
» Simurg’u Ararken hakkında ahmet
İslami Foton Kuşağı hakkında Filminsonkaresi
İslami Foton Kuşağı hakkında marduk_fotonkuşağı
Devrin Alimleri, Eski Zaman Ka… hakkında mehmet akıf
Beyin Fırtınası (27) hakkında barış
İslami Foton Kuşağı hakkında Ayşe
» Simurg’u Ararken hakkında Çağrı Dörter
» Harika Sözler (1) hakkında deniz

ABONE OL!

E-postanızı girin; Yazıları önce siz okuyun!

ARŞİV

Yorumsuz Blog’un izlendiği ülkeler:

Araçlar


